| 31 التعليقات ]









قناة الفراعين هي قناة فضائية جديدة اطلقتها شركة فيرجينيا للإنتاج الفني والاعلامي، من خلال تأجيرها لأحد الأستوديهات الخاصة بالشركة المصرية لمدينة الإنتاج الإعلامي (أستديو 10 بمجمع هـ الاعلامي).

وهى قناة عامة تخطط لتقديم برامج هادفة، مع الاهتمام بالطبع بالدراما والبرامج الأخبارية والمنوعات، لتقديم رسالة اعلامية والحفاظ على الهوية الثقافية العربية وتنمية روح الانتماء، وخطط لإطلاقها خلال 6 شهور بسبب عدم الانتهاء من عمليات التجيهز الخاصة بالاستيديو.



31 التعليقات

غير معرف يقول... @ 8 مايو، 2011 1:45 ص  أضف ردا

السيد الاستاذ الدكتور/توفيق عكاشه
ارجو من سيادتكم اثاره موضوع تكبر وتحكم وكلاء النيابه فى الموظفين وكأنهم (اسياد )والموظفين عبيد انا اسف فى هذا التعبير يادكتور ولكن تلك هى الحقيقه ولكن لاانكر ان يوجد بعض وكلاء النيابه محترمين جدا ويجيدون التعامل مع الموظفين وكأنهم اسره واحدهداخل العمل وخارجه وايضا عدد ساعات العمل للموظفين (يعنى فهمنى ازاى اكون فى العمل من الساعه 8 صباحا ولو دخل على النيابه رئيس نيابه كليه صباحا فى اى وقت مدير النيابه ورئيس النيابه يجبوا الموظفين ان يبقى فى العمل حتى بعد انتهى العمل الساعه 2 يعنى ممكن نعقد الى الساعه 5مسأ يعنى حرام واللهى ومطلوب مننا ان نجى تانى يوم فى الساعه 8 ولو الواحد اتاخر يشطب عليه )دا موضوع نفسى تثيره بجد لان احنا الموظفين مظلمين نم الموضوع ده وفى موضوع تانى نفسى بجد تتدخل فيه بنفسك يادكتور يعنى ايه وزير العدل يزود مرتب وكلاء النيابه والمستشارين 2500جنيه بحد ادنى عندما ذهب وفد من الموظفين يطلبون زياده بدل العلاج وبعض المطالب الى النيابات والمحاكم وبعد كده يزودواالموظف 200جنيه يعنى يردى ربنا علما بان وكلاء النيابه والمستشارين مش بيعانى مثل الموظف من اعباء الحياه العاديه وحاجات كتيره تانيه واحنا كموظفين عملنا رابطه العاملين بوزاره العدل على الفيس بوك علشان ننفس عن انفسنا
علشان خاطرنا تفهمناايه اللى بيحصل بس مش يكون كلام وبس ان كان من اى مسؤل من وزاره العدل او المجلس الاعلى للقضاء فهمونا وانصفونا نفسنا نتنصف مره واحده فى حياتنا
ولكم جزيل الشكر والاحنرام يا احب الناس الى قلوبنا
امضاء
موظفى وزاره العدل
(موظفى محاكم ونيابات)

وائل ابراهيم يقول... @ 14 مايو، 2011 3:38 م  أضف ردا

ارجو من سيادتك الاتصال بى حيث انى معجب بك وبأرائك وعجزت عن الاتصال بالحلقة اكتر من 100 مرة وارسلت اكثر من 10 رسايل ولم تقرأ وعامل الكنترولتحدث معى بشكل غير مهزب وذهبت اليك فى ميت الكرماء واخبرونى بانك منذ الثورة لم تذهب اليهم فى البلد لان ميت الكرماء بلد والدتى عائلة الحجر هل من الصعب ان احدثك 0102182076

غير معرف يقول... @ 17 مايو، 2011 5:52 م  أضف ردا

الى الاستاذ الدكتور / توفيق عكاشه
حضرتك انا اسمى على عادل طالب بالمعهد التكنولوجى العالى بمدينه العاشر من رمضان وذهبت اليوم الى شركه بتروجيت للتدريب الصيفى وفرد الامن منعنى من الصعود قالى انتا ليك معرفه فى الشركه قولتله لاء وقالى مع السلامه و انا عاوز اتدرب التدريب الصيفى فى شركه بتروجيت وليس لدى واسطه ماذا افعل رقم التليفون (0100560017) و (0120833751)

غير معرف يقول... @ 26 مايو، 2011 5:19 ص  أضف ردا

الى الاستاذ توفيق عكاشه :اين الجزء السابع من حلقه احمد سبيدر الموضوع ده مش موضوع عابر ده موضوع كبير نزلوه لو سمحتم على اليو تيوب

احمد الطويل يقول... @ 24 نوفمبر، 2011 12:06 ص  أضف ردا

انتبه يا شعب مصر العظيم من الفوضى الخلاقه التي تبنتها الاداره الامريكيا السابقه والتي تستهدف الجيش والداخليه واذا سقطت الداخلية والجيش فان مصر سوف تسقط والمقصود هنا الجيش لاضعاف دور مصر الريادي في الشرق الاوسط بعد ان عادت مصر الى مكانتها بعد اسقاط مبارك

غير معرف يقول... @ 29 نوفمبر، 2011 1:03 ص  أضف ردا

ياعم توفيق انا نفسى اعرف انت بجد دكتور فى ايه وياريت تقولى انت خدت الدكتوراه دى من اى زريبهوربنا يخليك لينا وتضحكنا كمان وكمان انت احسن من تمن لب وسودانى.....حبيب قلبى؟

محمد ابوالعنين يقول... @ 8 ديسمبر، 2011 1:39 ص  أضف ردا

عمك توفيق حاصل على الدكتوراه في بووووووس الايادي
( بوووووووس ايد سيده صفوت الشريف )

غير معرف يقول... @ 25 ديسمبر، 2011 1:01 ص  أضف ردا

انا زعلان عليكى يا مصر شكرا يا مصر

غير معرف يقول... @ 26 ديسمبر، 2011 9:42 ص  أضف ردا

توفيق .... بصراحة ... انا بأموت من الضحك لما باشوفك واسمعك . انت كوميديا مسخرة مسخرة مسخرة
والله باضحك من قلبي على المسخرة بتاعتك ده ...
انت حدوته حدوته حدوته ... طز في اسماعيل ياسين جمبك

غير معرف يقول... @ 27 ديسمبر، 2011 11:14 م  أضف ردا

ربنا معاك يا دكتور توفيق ويعينك على المماليك ال(25)

غير معرف يقول... @ 28 ديسمبر، 2011 5:24 م  أضف ردا

انا احييك بشدة على الحلقة الجميلة اللى قدمت فيها الفتاة المحترمة ام عباية وعلى فكرة انا من المنصورة واسمى فاطمة

غير معرف يقول... @ 6 يناير، 2012 12:39 ص  أضف ردا

الى السيد المحترم المناضل قائد ثورة التصحيح ابن مصر البار الدكتور توفيق بيك عكاشة قبل ماابدء كلامى بهنئك مقدمابنجاحك الساحق فى المجلس الموقر ياقائد عبور العباسية وثورة التصحيح شوف ياباشا ياسيد البشوات ياابن مصر ميهمكش من اى عميل خائن الى بلدة وانا بحبك لجرئتك ورجولتك والمثل بيقول العيت بتكرة الى احست منها وانتة احسن وافضل منهم ياباشا دول بيصرفو من جيب امهم وشوية عيال ميسخنوش مكنم والجيش والشرطة اشرف وانضف من اشكلهم لانهم شوية عيالوللك تحياتى وتقديرى يابطل وشكراااااااا

غير معرف يقول... @ 7 يناير، 2012 11:13 م  أضف ردا

انامحمد عيسى من دمياط

انا حزين جدا لعدم التوفيق فى الانتخابات وارجو من
اللة التوفيق وان يعيطك الصحة والعافية
دمياط كلها تحبك جداااااا

غير معرف يقول... @ 10 يناير، 2012 12:15 ص  أضف ردا

سلام عليكم ازيك دكتور توفيق انا محمود عبد العزيز الاعرج من شبشير الحصة مركز طنطا اكيد حضرتك عارفها انا بحبك فى اللة ومبروك النجاح وانا نفسى اكلمك بس مش عارف ازاى اكلمك ياريت متحرمني من مكالمة خاصة منك ويارب تكون عند حسن ظن الى بيحبوك وتكون عونا لنا حتى نعبر بمصر بر الامان وشكرا 0144221978

غير معرف يقول... @ 21 يناير، 2012 8:56 م  أضف ردا

نحن ابناء محافظة المنوفيه نتقدم باسمى التهانى بالنجاح المستحق عن جداره رغم انف الحاقدين وبعض الاعلاميين الخونه الماجورين

عنهم(ماهر_فريد_على)

غير معرف يقول... @ 21 يناير، 2012 9:02 م  أضف ردا

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mohamed gamal يقول... @ 1 مايو، 2012 2:02 ص  أضف ردا

د / توفيق ربنا يكرمك انا شب مصري بشتغل في المملكة السعوديه وانا معاك انتا فعلا راجل ابن بلد وجدع
محمد جمال

محمود عبد العزيز يقول... @ 10 يونيو، 2012 1:32 ص  أضف ردا

يادكتور والله انت تاعب فى نفسك علشان اى ومين ما خلاص دول ما فيش استجابة لاى حد والفساد موجود فينا احنا مش فى غيرنا احنا اللى مسواين صورتنا بايدنا واحنا اللى بنضحك الشعوب الاخرى علينا عمالين نسوا فى صور بعضنا
ونركب صور على صور واجسام على اجسام وانت مثلا واللى الكلاب بيعملوة فيك وفى المحترمة الاستاذة حياة الدرديرى وعاملين لك فيدويو متركب ولا ماعرف مين دول والله حرام اللى بيحصل دة والله احنا الى هنضيع البلد بايدنا الجيش خلاص يشكر لغاية كدة وجزمتو على رؤوسنا يا دكتور خلى بالك من نفسك وكفياك بقى الناس والاصحاب الخاصين بك زعلو منك وعملت عداوة لنفسك علشان مين انا نفسى اتكلم معاك جوايا كلام محبوس ارجوك نفسى انفك مع اى حد حرام ان الله لايغيرو ما بقوم حتى يغيرو ما بانفسهم وعندى مضشكلة والله لو عرفتها مش عارف رد فعلك هيبقى اى فيها نفسى اعرضها على اى حد يوصلها لان احنا ناس غلابة لا لنا ظهر ولا اى حاجة بالله علي انا محتاج اعرض مشكلتى عليك لو حتى هتعطينى حل واحد بس ليها
او تقولى اعمل اى لفيت كتير وتعبت والمشكلة فيها مستقبل انسان مالوش ذنب غير انة مالوش معارف ولا وسايط فى الدنيا علشان تقف معاه امتى الناس هينصلح حالها يا رت تتصل بى 01280742232

mahdy يقول... @ 18 يونيو، 2012 5:04 ص  أضف ردا

روحوا نامو يا منافقين

mahdy يقول... @ 18 يونيو، 2012 5:16 ص  أضف ردا

اسكت يابو بطة

mahdy يقول... @ 18 يونيو، 2012 6:26 ص  أضف ردا

روحوووووووووووو ياولاد المتناكة يا كدابين يا عرص انت وهو

غير معرف يقول... @ 12 يوليو، 2012 6:14 م  أضف ردا

انت يا عكشه انسان منافق ولا تستحي من الله كنت بتبوس الايادي ودلوقتي عامل فيها راجل المجلس مش هينفعك لك يوم اسود من يوم حسني اما في الاخره فان لم تتقي الله وتتب فسوف تسئل عن كل كدبه وكل عهر تنشره بين الناس اياك تكون فايق من اللي انت بتشربه علشان تفهم ياحيوان

غير معرف يقول... @ 19 يونيو، 2013 12:22 ص  أضف ردا

اتا احترم الاخوان دينيا ولا اعترف بهم سياسيا

غير معرف يقول... @ 19 يونيو، 2013 12:25 ص  أضف ردا

اتقو يوما ترجعون فيه الى الله لكل المصرين ومن ضمنهم الجماعه الاسلاميه انه خبير الصدور لا اله الا الله

غير معرف يقول... @ 19 يونيو، 2013 12:31 ص  أضف ردا

انا حاسس مصر هتبقا سوريا وربنا يستر

غير معرف يقول... @ 19 يونيو، 2013 12:41 ص  أضف ردا

انا احترمك يا زعيم القاده ولكن الشعب الى عامل كده فى نفسه لا يغير الله قوما حتى يغيرو من انفسهم سبحان الملك hassan

غير معرف يقول... @ 26 يونيو، 2013 11:04 ص  أضف ردا

الاخوان عايزين ايه تانى من مصر خربوها و قعدوا على تلها حرام عليكوا كفاية بقى لحد كده احنا فعلن ظلمنا حسنى ولا يوم من ايامك ياريسنا يا حسنى من يوم ما جه مرسى وهو خرب البلد اصلا مش هو اللى مشى البلد اللى مشى البلد ده هو المرشد والجماعة الاخوانية ادعهو جميع الشعب الى الخروج فى 30\6 وموعدنا يوم 30\6

غير معرف يقول... @ 15 أغسطس، 2013 7:59 م  أضف ردا

احمد عبد العزيز المزيع احب اقلق انك حيوان ابن حيوان وفلاح ابن فلاح

غير معرف يقول... @ 6 سبتمبر، 2013 9:26 م  أضف ردا

عاوز اشوف نهاية

غير معرف يقول... @ 6 سبتمبر، 2013 9:33 م  أضف ردا

اطلب من جيش قصف سويسرا

فتاح يقول... @ 6 سبتمبر، 2013 9:40 م  أضف ردا

لاتكونو من طلقاء